loading...
پرستوی امید
علی عارف نیا بازدید : 25 پنجشنبه 28 فروردین 1399 نظرات (0)

چگونه دامنه اصلی سایت را تغییر دهیم

سلام خیلی خوش امدید به سئو بلک در این مطلب قصد داریم راجب موضوع ها ی چگونه دامنه اصلی سایت را تغییر دهیم وتغییر دامنه سایت ودامنه چیست و چطور باید آدرس سایت را تغییر دهیم؟و  در صورت تغییر آدرس سئو سایت از دست خواهد رفت؟ صحبت کنیم تا انتها با سئو بلک همراه باشید.

تغییر دامنه سایت

انتقال سایت به دامنه جدید یکی از اتفاقات رایج در فضای اینترنت است
که به دلایل مختلفی انجام میشود
. این انتقال شامل حالت های بسیاری میشود
که در این بخش تلاش میکنیم همه شرایط ممکن را بررسی کرده
و نکات مهم در هر یک را بررسی کنیم.

مهمترین نکته ای که در انتقال دامنه یا تغییر آدرس سایت باید به آن توجه کنیم
حفظ جایگاه در نتایج گوگل و انتقال سئو دامنه قدیمی به آدرس جدید است.
در صورتیکه فرآیند انتقال به درستی انجام نشود شما با کاهش چشمگیر بازدیدکننده
و در مواردی از دست رفتن جایگاه خود در نتایج گوگل مواجه خواهید شد.

چگونه دامنه اصلی سایت را تغییر دهیم

کاهش بازدیدکننده و از دست رفتن جایگاه پس از تغییر دامنه

اگر تاکنون فرآیند انتقال دامنه را انجام داده باشید
به خوبی میدانید که این کار معمولا با کمی افت جایگاه همراه خواهد بود.
میزان افت سئو سایت بستگی مستقیم به عملکرد شما هنگام انتقال و رعایت استانداردهای لازم دارد.

به طور معمول با گذشت مدتی از زمان انتقال این افت جایگاه برطرف شده
و سایت به شرایط عادی خود بازمیگردد.
به طور مثال تصویر زیر نمونه از تغییر آدرس سایت از http به https را نشان میدهد
که در دو هفته اول با 35 درصد کاهش بازدید کننده همراه بوده
و پس از تقریبا 6 ماه به شرایط عادی خود بازگشته است.

مختص شما:  مراحل رشد کسب و کار

چگونه دامنه اصلی سایت را تغییر دهیم

البته 6 ماه زمان بسیاری زیادی برای رسیدن به نقطه قبل می باشد و تلاش ما بر این است که تا حد امکان فرآیند انتقال را سریع و کم هزینه انجام دهیم. تصویر بالا نمونه ای موفق از تغییر آدرس سایت به https را نشان میدهد که در ابتدا با کاهش بازدید همراه بوده ولی در دراز مدت موجب بهبود وضعیت کلی سایت و کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل شده است

دامنه چیست و چطور باید آدرس سایت را تغییر دهیم؟

دامنه درواقع همان آدرس سایت شما می‌باشد. کاربران در فضای مجازی می‌توانند به‌واسطه دامنه به سایت شما دسترسی داشته باشند. به‌وسیله دامنه شما می‌توانید نوع فعالیت خود را به کاربران نشان دهید. یک دامنه می‌تواند شامل مواردی چون ساب دامنه، پروتکل، نام دامنه و… باشد.

در نظر داشته باشید که یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با دامنه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید نام دامنه است. از آنجایی که شما برند خودتان را توسط دامنه خود به کاربران معرفی می‌کنید؛ باید در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید. نام دامنه شما باید به نحوی باشد که به‌راحتی در ذهن کاربران سپرده شود و همچنین تکراری نباشد. بسیاری از موارد دیگر در انتخاب دامنه مهم است که شما می‌توانید جهت مطالعه آن مقاله دامنه چیست و چگونه کار می‌کند را مطالعه بفرمایید.

بیشتر بدانید:

تاثیر تغییر دامنه سایت در سئو

زمانی که شما شروع به فعالیت در سایت خود می‌کنید، این سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو صاحب اعتبار می‌شود. حال اگر شما بخواهید دامنه سایت خودتان را عوض کنید باعث می‌شوید این اعتبار در بین کاربران و موتورهای جستجو کم شود. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که امکان دارد آدرس دامنه خود را عوض نکنید؛ اما درصورتی‌که شما ناچار به تغییر آدرس سایت خود هستید باید حتماً کد ریدایرکت 301 را در فایل htaccess. دامنه قبلی خود قرار دهید.

مختص شما:  بهینه سازی دیتابیس از PhpMyAdmin

به‌این‌ترتیب کاربرانی که به آدرس دامنه قبلی شما مراجعه می‌کنند به آدرس جدید ریدایرکت می‌شوند و شما کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود را از دست نمی‌دهید. اگر شما به این نکته توجه نکنید باعث می‌شوید سایتتان قدرت و اعتبار پیشین خود را از دست بدهد. که این موضوع بر روی روند و پیشرفت سایت شما تأثیر بدی می‌گذارد. این موضوع در آینده بر کسب‌وکار شما نیز تأثیر منفی می‌گذارد و آینده شغلی شما را به خطر می‌اندازد.

چگونه دامنه اصلی سایت را تغییر دهیم

عوض کردن نام سایتتان باید کاملاً اصولی انجام شود و شما باید تمام جوانب و اصول را در هنگام عوض کردن نام دامنه سایت خود در نظر بگیرید. این کار ممکن است سبب شود شما کاربران سایت خود را از دست بدهید. از همه مهم‌تر اینکه عوض کردن نام دامنه بدون ریدایرکت کردن باعث می‌شود سئو سایت شما به شدن پایین آمده و سایت شما مانند یک سایت تازه تأسیس تلقی شود.

شما باید URL های قدیمی سایت را به URL های جدید هدایت کنید. توجه داشته باشید که این کار باید به‌درستی انجام شود تا تأثیر بدی بر روی سئو سایت شما نگذارد. شما باید URL های سایت خود را از طریق ریدایرکت 301 به URL های آدرس جدید سایت خود هدایت کنید.

نکات تکمیلی :

توجه داشته باشید که جهت اتصال دامنه ی جدید به هاست می بایست از قبل دی ان اس های هاست فعلی را  روی دامین جدید و ورد نظر اعمال کرده باشید. در غیر این صورت با تغییر دامین سایت قبلی شما با آن دامین از دسترس خارج شده و تا ست شدن DNS روی دامین جدید سایتی با دامین جدید باز نمی شود به این زمان DNS Propagation گفته می شود.

مختص شما:  دامین اتوریتی چیست؟

در صورت تغییر آدرس سئو سایت از دست خواهد رفت؟

این سوال همواره یک سوال اساسی هست که برای این کار پرسیده میشه و به نوعی ریسک بزرگی برای کاربران به حساب میاد. چه سایت شما تازه تاسیس باشه و چه چندین سال از فعالیت سایت گذشته باشه باید از این بابت خیالتون رو کاملا آسوده کنید که از این نظر مشکلی پیش نخواهد اومد. چرا که وقتی شما کار ریدایرکت 301 در وردپرس رو انجام میدین کاربران از دامنه قبلی به دامنه جدید منتقل خواهند شد. از طرف دیگه گوگل هم این موضوع رو درک خواهد کرد و به مرور اعتبار رو از دامنه قبلی به دامنه جدید منتقل میکنه تا جایی که دیگه به صورت کامل دامنه قبلی از نتایج گوگل کنار خواهند رفت.

اما ممکنه بگید که برای دامنه قبلی اقدام به لینک سازی کردید و کلی بک لینک براش دارید که از این نظر راهکاری که وجود داره این هست که این لینک‌ها رو تا جایی که میتونید و دسترسی دارید به دامنه جدید تغییر بدین. در صورتی که قادر به تغییر هم نیستید تا حدودی میشه بخاطر ریدایرکت بازدیدکنندگان رو دریافت کرد. اما مطمئنا در آینده برای این موضوع گوگل هم راهکاری ارائه میده که بتونید این مورد رو برطرف کنید.

 

ممنون از این که با همراه بودید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 120
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 51
  • بازدید سال : 1,703
  • بازدید کلی : 5,900